loader
Οι 5 κύριοι λόγοι για να κοιμηθείτε καλά το βράδυ

Οι 5 κύριοι λόγοι για να κοιμηθείτε καλά το βράδυ

Οι 5 κύριοι λόγοι για να κοιμηθείτε καλά το βράδυ

ΟΙ 5 ΚΥΡΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΕΙΤΕ ΚΑΛΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥ

Τ

ίποτα δεν παρέχει τόση ικανοποίηση όσο ένας καλός ύπνος. Πολλοί από εμάς, ωστόσο, δε θέτουμε αυτήν την προτεραιότητα και προτιμάμε να πηγαίνουμε για ύπνο αργότερα από όταν θα έπρεπε, για να καταφέρουμε να κάνουμε περισσότερα πράγματα.

Όλοι γνωρίζουμε ότι πρέπει να κοιμόμαστε οκτώ ώρες κάθε βράδυ. Ξέρετε όμως τα οφέλη που έχει αυτή η συνήθεια; Αν κοιμάστε αρκετά, είναι σίγουρο ότι θα αποφύγετε το απαίσιο συναίσθημα της νύστας.

Υπάρχουν, όμως, κι άλλοι πολλοί καλοί λόγοι να κοιμάστε όσες ώρες πρέπει. Διαβάστε τους παρακάτω και βάλτε προτεραιότητα να σβήσετε τα φώτα, να ξαπλώσετε και να φροντίσετε να λάβετε όλα τα οφέλη που προσφέρει ο καλός βραδινός ύπνος.

Θα βελτιωθεί η μνήμη σας
Δεν είναι απόλυτα σαφές γιατί κοιμόμαστε - ή γιατί συχνά ονειρευόμαστε όταν κοιμόμαστε. Μια θεωρία θέλει τον ύπνο να είναι ένας τρόπος για να οργανώσουμε τις αναμνήσεις μας από τη μέρα που πέρασε.
Η θεωρία αυτή στηρίζεται και στο γεγονός ότι οι άνθρωποι μαθαίνουν νέα πράγματα πιο εύκολα όταν έχουν κοιμηθεί αρκετά. Πράγματι, οι επιστήμονες πιστεύουν πως, όταν κοιμάστε, ο εγκέφαλός σας αποθηκεύει όσα μάθατε όταν ήσασταν ξύπνιοι: αυτή η διεργασία ονομάζεται «εδραίωση». Όσο περισσότερο κοιμάστε, τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι αυτή η διεργασία. Είναι, λοιπόν, σημαντικό να κοιμάστε οκτώ ώρες όταν προσπαθείτε να αναπτύξετε καινούριες δεξιότητες.

Θα χάσετε βάρος
Πολλοί πιστεύουν ότι ο υπερβολικά πολύς ύπνος θα τους κάνει να παχύνουν, δεδομένου ότι περνούν πολλή ώρα ξαπλωμένοι, καίγοντας λίγες θερμίδες. Στην πραγματικότητα ισχύει το αντίθετο.
Η έλλειψη ύπνου προκαλεί πρόσληψη βάρους, ενώ ο καλός ύπνος σας βοηθά να χάσετε τα ανεπιθύμητα κιλά.

Η έλλειψη ύπνου προκαλεί την έκλυση από το σώμα σας της ορμόνης γκρελίνη - η οποία αυξάνει την όρεξή σας - ενώ μειώνει την παραγωγή λεπτίνης, μιας άλλης ορμόνης που σας κάνει να αισθάνεστε χορτάτοι. Το αποτέλεσμα; Αν δεν έχετε κοιμηθεί αρκετά θα πεινάτε πολύ περισσότερο και θα κινδυνεύετε να φάτε μεγαλύτερες ποσότητες.

Θα μειωθεί ο πόνος σας
Αν υποφέρετε από έναν επίμονο τραυματισμό, στομαχόπονο ή άλλη πηγή συχνού πόνου, η λύση μπορεί να έγκειται στην περισσότερη ξεκούραση. Η στέρηση ύπνου χαμηλώνει το όριο πόνου σας, που σημαίνει ότι θα έχετε την αίσθηση ότι πονάτε περισσότερο. Αν κοιμηθείτε καλά αρκετές νύχτες, το πρόβλημα θα λυθεί.

Αν ο πόνος σας οφείλεται σε πρήξιμο ή φλεγμονή, η ξεκούραση για οκτώ ώρες θα είναι ακόμα πιο ευεργετική. Μελέτες βρήκαν έναν σύνδεσμο μεταξύ έξι ή λιγότερων ωρών ύπνου κάθε νύχτα και υψηλότερων επιπέδων πρωτεϊνών που προκαλούν φλεγμονές στο αίμα, τα οποία μπορούν να μειωθούν αν φροντίσετε να ξεκουράζεστε αρκετά.

Θα σπάσετε ρεκόρ στο γυμναστήριο
Αν προσπαθείτε να βελτιώσετε τις αθλητικές σας επιδόσεις, σταματήστε να παίρνετε σκόνη πρωτεΐνης προς το παρόν. Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να φροντίσετε είναι να κοιμάστε αρκετά.
Αν και μπορεί να φαίνεται προφανές ότι η στέρηση ύπνου προκαλεί κούραση, οι επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι οκτώ ώρες ύπνου είναι πιο ωφέλιμες. Όσοι κοιμούνται αρκετά θα επωφεληθούν από αυξημένη μυϊκή δύναμη, αντοχή και πολλά άλλα.
Αν αντιλαμβάνεστε ότι δεν αποδίδετε τόσο στο γυμναστήριο όσο θα έπρεπε, ίσως η λύση να έγκειται στον περισσότερο ύπνο.

Θα βελτιωθεί η διάθεσή σας
Ίσως να έχετε παρατηρήσει πως, όταν είστε κουρασμένοι, είστε ευέξαπτοι, πιο ευσυγκίνητοι και έχετε τάση να ξεσπάτε. Ο λόγος είναι ότι η στέρηση ύπνου σας εμποδίζει από το να ελέγχετε αποτελεσματικά τα συναισθήματά σας. Μπορεί να παρατηρήσετε απότομες μεταβολές στη διάθεσή σας και δυσκολία να αποφύγετε το κλάμα και τα ξεσπάσματα. Ο ύπνος σας βοηθά να διατηρείτε τη διάθεσή σας σταθερή, που σημαίνει ότι θα μπορείτε να αποφύγετε τα πιο αρνητικά συναισθήματα. Η μεγαλύτερη ευστάθεια είναι καλή για την ψυχική σας υγεία. Θα δείτε ότι θα είστε ικανοί να χειριστείτε καλύτερα το στρες και τις άλλες πηγές ανησυχίας.

Κατεβάστε το My Health IQ

Ζήστε έξυπνα, ζήστε καλύτερα!